Sommigen zeggen dat bloggen echt een noodzaak is voor moderne bedrijven. Maar je bent geen ondernemer geworden om je te laten opjagen door wat anderen vinden. Toch zijn er veel goede redenen om te bloggen. In dit blog zal ik er een aantal opnoemen.

Door te bloggen leert de klant je kennen

Door als ondernemer of organisatie te bloggen laat je aan de wereld zien hoe je over bepaalde onderwerpen denkt. Je kan bijvoorbeeld via het blog laten weten hoe je over maatschappelijk ondernemen denkt. Of hoe je vormgeeft aan de waarden en normen die je drijven in het dagelijks reilen en zeilen van je organisatie.
Een blog geeft je de kans om je wat maatschappijkritisch op te stellen. Dit geeft het signaal af dat je er niet zo één bent die met de grote massa meedrijft, maar dat je er zelf een mening op na houdt.

Bloggen vergroot je expertstatus

Blogs zijn ideaal om aan je lezers te laten zien dat je niet alleen een mening hebt, maar dat je er ook nog verstand van hebt. Door kennisblogs te schrijven geef je verdieping aan je diensten en producten. Jouw bedrijf gaat voor de toepassingen, de ervaringen en de wetenschappelijke onderbouwingen. Je put uit je kennis en je ervaring. Klanten zullen je dan graag opzoeken omdat ze merken dat je waar waar je het over hebt. Jij bent duidelijk een professional.

Door te bloggen blijf je in contact met je klanten

De blogger en zijn lezers hebben een bijzondere relatie. Soms ben je elkaar nog nooit tegengekomen, maar heb je toch het gevoel dat je elkaar goed kent. Lezers blijven komen omdat ze jou of een organisatie een warm hart toedragen. En sommigen lezen blogs omdat de inhoud echt interessant is.

Nieuwe blogs houden de zoekmachine aan het werk

Een van de andere goede redenen om te bloggen is een meer technische. Regelmatige wijzigingen op een website zijn goed voor de vindbaarheid van je website. Door regelmatig te blogggen, geef je de zoekrobot als het ware te eten. De kans dat je goed scoort in de zoekresultaten is gelijk een stuk groter. (Alleen als de rest van je website voldoet aan SEO).

Bloggen uitbesteden

Zie jij genoeg redenen om te bloggen, maar heb jij er echt de tijd of de pen niet voor? Neem eens contact met mij op. Ik zou bijvoorbeeld:

  • Een kennisblog kunnen schrijven op het gebied van zorg, hulpverlening, onderwijs, autisme, hoogbegaafdheid, jongeren of het christelijk geloof.*
  • Ik zou een review kunnen schrijven over jouw producten.
  • Ik zou jouw concept blog kunnen afmaken. Er zijn mensen die genoeg te vertellen hebben, maar ze krijgen het niet lekker leesbaar op een blog of op papier. Daar kan ik inspringen.

*dit zou ook een uitwisseling van artikelen kunnen zijn met bijvoorbeeld mijn andere blog.

Neem je contact op?

Wanneer je dit formulier gebruikt, ga je akkoord met de opslag en verwerking van jouw gegevens door deze website.

Toon a.u.b. dat u menselijk bent door de selectie van de ster.