durf jij jezelf te zijn op je website

Durf jij jezelf te zijn op je website? Want alleen als je dat durft krijg je de klanten die je graag wilt.

Als ondernemer of als kleine zorginstelling wil je waardegericht ondernemen. Je hebt een visie, een missie. Je miste iets in al het andere wat je ooit gedaan had. Je miste iets bij je concurrenten. En dus ben je voor jezelf begonnen. Heb je een stichting opgezet, een bestuur gezocht en werk je naar de keurmerken toe.

In protocollenland wordt er flink aan je getrokken. Kwaliteit bestaat blijkbaar alleen bij de gratie van de juiste woorden op het juiste formulier. De kunst is om daarvan optimaal gebruik te maken zonder dat je je eigenheid verliest. En ook in de online wereld zijn er verschillende ideeën en suggesties. Adviseurs verdienen hun geld met stevig vertellen dat je echt iets mist als je niet dezelfde dingen doet als je collegae. Want dan gaat de klant naar de concurrent. O ja, is dat altijd zo? En is dat altijd erg? (mensen vinden het erger om iets te missen dan dat ze het leuk vinden om iets te krijgen. Daarom vertellen goeroes je altijd wat je misloopt als je iets niet doet).

Durf jij jezelf te blijven op je website?

Volgens de mensen die het goed weten moet ik bijvoorbeeld veel meer vetgedrukte woorden gebruiken in mijn teksten. En meer conversie gerichte blokjes en toestanden toevoegen. Maar als ik dat zou doen zou ik mijn eigen theorieën onder uit halen. Ik geloof namelijk in het normale. Als persoon ben ik een flinke mix van alle nuchtere volkeren door elkaar. Drents bloed, Gronings bloed, Utrechts bloed en een jeugd op de Veluwe. Wat wil je nog meer. Doe maar normaal, dan ben je gek genoeg. Dus ik laat mij niet snel gek maken door goeroes of andere profeten. Als iets logisch klinkt, dan volg ik. En de rest had ik stiekem zelf ook al wel eens bedacht.

Durf jij jezelf te blijven in je sociale media? Durf jij te laten zien wie je bent? Zodat je klanten ook echt weten waar ze voor kiezen als ze voor jou kiezen? Ze kiezen niet voor de kopie van een ander.

Jouw klanten zijn anders

De klanten, gasten, bewoners die jij zoekt zijn anders dan alle andere klanten, gasten en bewoners. Omdat ze jou zoeken! Jou met die mooie ziel in je bedrijf. Jou met je eigen aanpak. Je eigen overtuiging.

En er zijn heel veel zoekers op het internet die opgelucht ademhalen bij een rustige website. Een waarde gerichte website. Een website die niet naar geld stinkt maar naar betrokkenheid. En er zijn heel veel mensen die donders goed door hebben dat je organisatie nooit zo gelikt kan zijn als je hen wilt laten geloven op je website. Wat drijft je. Waar ben je goed in? Waar heb je een hekel aan?Welke klanten hou je helemaal  niet van? (mag dat, ja dat mag want je wilt toch lekker werken? En die klant vind jou ook niet prettig waarschijnlijk)

Google staat aan jouw kant

Google en SEO staan deze dagen gelukkig aan jouw kant. De zoekrobots ontdekken steeds sneller waar het in jouw website precies om gaat. Dus je hoeft niet per se een tekst vol te schrijven met je zoekwoorden of met dik gedrukte schreeuwerige kreten. En vergeet niet, mensen hebben een vraag in hun hoofd. Of een probleem die ze opgelost willen krijgen. En dat zet ze aan het zoeken. Als jij het antwoord hebt moet je zorgen dat ze dat antwoord tegenkomen op hun zoektocht.

Durf ik mijzelf te zijn op internet?

Ja zeker, want ik ben mijzelf als ik uiting geef aan verbazing, aan genot, aan plezier. Ik ben mijzelf als ik oog heb voor mensen die gevoelig zijn voor prikkels. Ik ben zo iemand die een website die vol staat met ‘conversie gerichte’ teksten snel weg klikt. Omdat ik dan het gevoel krijg dat het niet om mij gaat maar om de centen van de ondernemer. Ik hou er niet van om gemanipuleerd te worden, in een hoekje gezet te worden. Ik hoef niet per se geld uit te geven omdat een ander dat geld verdienen wil. Als ik een vraag heb zoek ik rustig waar ik het meest juiste antwoord kan krijgen. En dan kijk ik naar de congruentie van een site. Klopt de stevige taal wel met de foto van de ondernemer die ik zie? Als ik denk dat die taal nooit vol overtuiging live uitgesproken kan worden door de ondernemer dan ben ik al weg. Dan ga ik op zoek naar een ander.

Ga  jij nu op zoek naar een ander? Prima! Iemand die flink conversie gerichte teksten schrijft en 100 % SEO claimt past dan heel goed bij jou.

Nou, durf jij jezelf te zijn op internet? Zal ik je helpen?

Vertel het door!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.