facebook voor zorginstellingen

Veel Facebookpagina’s van zorginstellingen en bedrijven zien er uit als een soort kalender. Maar dan één voor achteraf. Er staat niet op wat er gaat gebeuren maar wat al voorbij is. Jammer want Facebook voor zorginstellingen en bedrijven kan veel brengen.

Visie op Facebook

informatie hoort op een website te staan. Maar via de sociale media wil de klant ‘voelen‘ hoe de organisatie is en hoe de mensen zijn. Facebook is een sociaal medium, dus dat impliceert dat het over de softe kant van de organisatie gaat.

Een zorginstelling kan heel goed via Facebook zijn visie en waarden aan de man brengen. Dit geldt voor hospices maar ook voor grotere thuiszorgorganisaties. Juist via Facebook zouden deze instellingen de negatieve labels ‘tijdschrijven’ en ‘te weinig tijd’ kunnen overschreeuwen met waarden.

Voorbeeld Facebook hospice

zorginstelling kan visie op Facebook kwijt

Als je dit blog vaker leest dan weet je dat ik PR vrijwilliger ben voor het hospice in Nunspeet. Bijgaande foto is zomaar een snelle ingeving die goed heeft gewerkt op Facebook. Een medewerker en een gast in een lekkere herfstzon in de geweldige tuin.

Facebook voor zorginstellingen kan niet zonder natuurlijke momenten

Zo’n mooi natuurlijk moment is dan een cadeautje dat je niet voor bij moet laten gaan. Want dit is zo’n moment dat je als hospice denkt: dit willen we. Dit raakt onze ziel. Zo’n moment moet je als zorginstelling gebruiken om je visie op Facebook weer te geven.

Facebook kan niet zonder dit soort natuurlijke momenten en oplettend personeel of vrijwilligers met een smartphone.

Vertel het door!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.