foto van een bijeenkomst

Een organisatie heeft een bepaalde bijeenkomst een aantal keer voorbij laten komen op social media. Gisteren zag ik een afsluitend verslag van die activiteit. Met daarbij een vreselijk foute foto. De foto van een bijeenkomst kies je met zorg.

Waarom doe je verslag?

Waarom doe je op sociale media verslag van bijeenkomsten? Dat doe je om je publiek op de hoogte te houden en de mensen de gelegenheid te geven dik jaloers te worden op al die mensen die aanwezig waren.
Het geeft jou de kans om op te vallen tussen de andere berichten in. Jij had wat te melden, jouw organisatie doet er toe! En dat vinden al die bezoekers van de bijeenkomst ook.

Uiteraard heb je als organisatie de waarde transparantie hoog in je vaandel staan. Maar dat betekent niet dat je op de foto van de bijeenkomst heel eerlijk bent over:

  • twee rijen gevulde stoelen
  • 50 rijen lege stoelen
  • scheef zittende aanwezigen
  • de laptoptassen en snoeren die je gebruikt hebt
  • de inschattingsfout over welk formaat zaal je nodig dacht te hebben.

Kies de foto van de bijeenkomst met zorg

De foto van je bijeenkomst kan je beter met zorg uitkiezen. Want je communiceert er iets mee. Ook als je teleurgesteld bent over de opkomst kan je met trots een verslag schrijven en een trotse foto delen.
Lukt dat niet met een overzichtsfoto van de hele zaal (omdat je dan dus al die lege rijen ziet) (want dat was dus het geval op die foto van de bijeenkomst), dan kan je een foto maken van:

  • een interessante dia uit de presentatie
  • een bloemstuk
  • een blik over de schouder van een aanwezige in het programmaboekje
  • de jassen in de gang
  • de promotiefolders
  • koffie kopjes of kopjes koffie
  • handen die een pen vasthouden

Of maak zo’n soort foto als hierboven in dit blog staat. Die heb ik toevallig wel genomen in een volle zaal. Maar daar is niets van te zien. Zo’n trucje kan je in een lege zaal ook uithalen. En dan lieg je niet, ben je nog steeds eerlijk.

Vind je het lastig om verslag te doen van een bijeenkomst via de sociale media? Het kan soms aardig aanpoten zijn. Neem eens contact op, ik kan vast wat voor je doen.

Vertel het door!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.