foto op website van een zorginstelling kan onzeker maken

Mannen worden net zo goed als vrouwen onzeker van seksegenoten die er goed uit zien. Gespierd en slank, wie wil dat niet? Zeker zo boven de dertig? Wat kunnen we met deze informatie als het gaat over de foto op de website van een zorginstelling?

Op Marketingfacts staat een interessant artikel over dit fenomeen met als titel: Sterk gespierd werkt averechts.

Het artikel kan je op Marketingfacts lezen. Ik ga hier even op de loop met de conclusie die getrokken is in het artikel. Even los van SEO en zoekmachines. Want wat kunnen we ermee voor website voor zorginstellingen en zelfstandige hulpverleners:

Kortom, de gemiddelde man blijkt gevoelig voor het zien van gespierde mannen in reclame. Laat het gebruik van spieren dus vooral afhangen van je doelgroep (weet wie ze zijn) én het doel dat je met de reclame wilt bereiken.

Spieren kan je dus gebruiken bij reclames en teksten over spieren, sportscholen etc. Maar bij de meeste onderwerpen die in webteksten voor zorginstellingen voorbij komen kan je gespierde mannen en slanke vrouwen neerzetten. Want de lezers worden daar depressief en ontevreden van. En dat gevoel wil je niet koppelen aan jouw product. Mensen zijn juist op zoek naar oplossingen en een gerustgesteld gevoel.

Gebruik van foto op de website van zorginstellingen

Hoe zou dit effect werken op de website van zorginstellingen? Stel dat je de webtekst ondersteunt met een foto  van heel zieke mensen? Zou het effect dan kunnen zijn: daar ga ik niet heen, want zo ziek ben ik niet? Of als je warmte en huiselijkheid wilt uitstralen gebruik je misschien een foto van een gezellige groep mensen. Die eten of spelletjes doen. Kan dan het effect zijn: daar heb ik geen trek in, daar ben ik veel te ziek voor?

Hoe werkt dat bij jou?

Hoe belangrijk is het beeldmateriaal op een website of in een folder voor jou? Hoeveel waarde hecht jij aan de foto op de website? Trek je conclusies naar aanleiding van die foto’s of doe je dat pas als je zelf de sfeer geproefd hebt?

Laat eens weten?

Vertel het door!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.