Ik had een groter portfolio gewild eigenlijk, schreef de potentiële klant, zodat ik weet wie ik mijn website ga laten maken.

Zo mee eens! Het zou vreselijk tof zijn om een heel groot indrukwekkend portfolio te kunnen overleggen. Maar hoe reëel zou dat zijn nu ik nog maar een paar maanden aan de slag ben met Stuk Verder Schrijven. Dus helaas, voorlopig zullen jullie het met mijn kleine portfoliootje moeten doen. En ja, je weet dat jij een grote rol kunt spelen in het vergroten van mijn portfolio. Ofwel: laat mij jouw website maken!

Maar wat ook belangrijk is: past wat ik wil bij wat jij vindt? En zo raakt deze opmerking het Zijn van mijn onderneming. Want ik hoef niet per se te bewijzen wat ik allemaal kan. Ik hoef niet groot te worden. Ik wil op een leuke manier werken en ervoor zorgen dat jouw klanten jou kunnen vinden. Omdat het goed is voor jouw klanten!

Wie je bent zet aan tot actie

Zie je ook die denkfout? Weten wat iemand kán betekent niet dat je weet wie iemand is. En dat is precies wat ik heel erg belangrijk vind zoals je misschien op mijn pagina ‘ik vind‘ wel tussen de regels door kunt lezen. Ik vind het belangrijk dat op jouw website duidelijk wordt wie jij bent. Waarom doe jij de dingen die je doet. Wat vind jij van deze wereld. En waarom zet jou dat aan tot actie?

Er zijn vreselijk veel mogelijke klanten die jou zien als één van de opties. Wat jouw product dan ook is. Ruben Bunskoeke schreef een blog over concurrenten op het gebied van SEO schrijven. Misschien wel goed om eens te lezen. (Minder concurrentie denken maakt de markt in mijn ogen een stuk leuker, want waarom moet werken altijd hard=koud werken zijn). Maar goed, als jij één van de mogelijkheden bent moet je dus wel duidelijk maken waarin jij anders bent dan anderen.

Wat je vindt ga je willen.

Wat maakt jouw zorginstelling anders dan andere zorginstellingen? Wat maakt jouw praktijk anders dan andere hulpverleningspraktijken? Waarom is het verstandig om jou de bijscholing voor BHV te laten uitvoeren?

Omdat jij iets vind over de tak van sport waar jij actief in bent. Je hebt een mening verbonden aan je interesses, overtuigingen en waarden en normen. Ofwel, je hebt een ziel in de onderneming geblazen.

Mooi voorbeeld in deze: Ik had naar aanleiding van het symposium van het hospice waar ik PR-vrijwilliger voor ben een blog geschreven over het verschil tussen empathie en compassie. Mijn vrouw is daar coördinator en ze riep tijdens het lezen: Nee, dat willen we juist niet zijn! Ik had per ongeluk het woord ‘instelling’ gebruikt toen ik over het hospice schreef.

Heel fout, want dit hospice wil juist géén instelling zijn maar een laatste Thuis. Dom van mij want ik heb al hun teksten geschreven en weet dus goed wat ze moeten uitstralen. En op mijn eigen (reli)blog maak ik deze schuiver, uiteraard herstelde ik dit snel.

Dit voorbeeld geeft aan dat je scherp moet zijn op de woorden die je gebruikt als je een bepaalde uitstraling wilt hebben. Wat je vind ga je willen. En sommige dingen wil je dus juist niet.

Jij wilt jouw website laten maken

Ik kan jouw website maken. Maar ik vind dat jij het moet willen. Omdat je de ziel van je onderneming goed naar voren wilt laten komen. Zodat jij lekker kan werken en de website past als een jas. Geen website met een hoop poeha en bewijsmateriaal om jouw concurrentie af te troeven. Maar een website waarop duidelijk wordt wat jij vindt, hoe jij in de maatschappij wilt staan met je bedrijf en hoe je wilt samenwerken met anderen.

Mijn collega’s op de pagina ‘samenwerken’ kan je ook de website laten maken. En met alle plezier schrijf ik dan de online seo-teksten voor je.

Vertel het door!