taalfouten in je blog

Het deur aan deur verspreiden van fouten kan je beter voorkomen. Gister zag ik taalfouten in marketinguitingen die via de brievenbus mijn huis binnen kwamen. Ik maak ook taalfouten bij de vleet, maar als iets echt naar buiten moet, dan laat ik er iemand naar kijken. Om mijn eigen schrijversblindheid te compenseren.

Maximaliseren is één van mijn sterke vaardigheden. En dat betekent dat ik het fijn vind om goede dingen nog beter te maken. In principe houd ik van de grote lijnen volgens bijvoorbeeld de MBTI test die ik heb gedaan tijdens mijn loopbaancoaching. Maar voor een ander kan ik vreselijk pietepeuterig en perfectionistisch zijn. Fijne combinatie waar mensen soms niets van begrijpen. Grote lijnen en perfectionistisch hoe rijm je dat? Tja, ik ben ik zullen we maar denken. (Hier kan je daar meer over lezen)

Het maximaliseren zorgt ervoor dat ik regelmatig taalfouten in marketinguitingen zie voorbij komen. En soms is het bijna zielig omdat ik dan weet dat zo’n klein bedrijf hard op zoek is naar nieuwe klanten. En dan presenteer je je met taalfouten.

“Kwalitatieve menu’s” is de taalfout die gisteren bij mij op de deurmat lag. “Kwalitatieve SEO” en “kwalitatieve content” kom ik ook regelmatig tegen. Bij het ene bedrijf vind ik zo’n taalfout toch minder erg dan bij het andere.

Als ik zelf iets niet weet vraag ik het aan ‘Onze Taal’, meestal vind ik daar wel een antwoord. Lees straks de beschrijving van kwalitatieve maar eens als je hier klaar bent.

Laat mij je helpen in de strijd tegen taalfouten

Ben jij nou beter in het bereiden van kwalitatief hoogwaardige gerechten of in het voeren van helpende gesprekken dan in het schrijven van je marketinguitingen? Laat mij dan je Stuk Verder Schrijven!

Jij levert mij je documenten aan en dan herschrijf ik ze tot een Stuk met kwaliteit. Goed voor de zoekmachines en fijn voor de lezers. En ook voor jouw portemonnee en arbeidsethos. Jij kan namelijk gewoon de dingen blijven doen waar jij goed in bent.

Vertel het door!

One thought on “Taalfouten in marketinguitingen.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.